Říjen 2009

Tak co se vlastně děje?

17. října 2009 v 17:25 Články všeho typu
Kromě krize se poslední dobou v médiích často omílá globální oteplování, které zaměstnává hlavu celé řadě vědců po světě. Jenže jak tvrdí náš prezident, je to skutečně tak, že se planeta otepluje? Včera sněžilo. V říjnu? Nejedná se tedy spíš o globální ochlazování? Já jako laik to stěží mohu posoudit. Ale když se nad tím zamyslíme, i blbec by musel poznat, že to je trochu na hlavu. A můžou vlastně lidé ovlivňovat počasí? Těžko říct. Některé věci prostě lidstvu zůstávají záhadou. I když, je opravdu náhoda, že se planeta oteplila o jeden stupeň právě teď, když hostí naší generaci? A je ten jeden stupeň vůbec důležitý? Pro vědce určitě, ale nám připadá, že je to bezvýznamná událost. Alespoň mně, jenže já se na to dívám z úplně jiného hlediska. Rizika jsou tu obrovská a podceňovat je nemůžeme. Tyhle globální problémy, to je jeden malér za druhým... Ale proč vlastně všechno, co dělá člověk, má nějaký negativní dopad? Zvířata se taky chovají v rámci možností své inteligence, a všeobecnou přírodní harmonii tím nikterak neohrožují, pokud nepočítám invaze nepůvodních druhů. Tak proč všechno, co udělá člověk, poškozuje přírodu? Přece všechno, co člověk kdy vytvořil, pochází z přírody. Je možné, že by se použitím některých jejích produktů Země sama chtěla zničit? Nebo jenom lidi dávají dohromady smrtelné kombinace přírodních produktů? Přesáhla už lidská inteligence pomyslnou hranici snesitelných možností?

Reklamy

2. října 2009 v 19:15 Moje postřehy
Kromě toho, že snad každý den v novinách vidím něco jako: Propad průmyslu je za poslední měsíc obrovský, krize nutí lidi méně utrácet, zkrachovala osmdesátá třetí americká banka apod., tak se mě hospodářská, finanční a ekonomická krize dohromady vlastně vůbec netýká. Jenom, jako by ty reklamy teď otravovaly na každém kroku. Na každých webovým stránkách tu reklmau teďka cpou nad záhlaví, do zápatí, někdy se tam objeví i obrovské okno, které musíte nejprve odškrtnout, abyste se dostali na hlavní stranu, a když se koukáte na videa, tak je reklama na začátku, na konci a ještě uprsotřed. Aby toho nebylo málo, zkuste si prohlídnout jakýkoliv lepší časopis. U jednoho jsem úplně zírala, protože reklama byla ze začátku na každé druhé stránce, opravdu, nekecám. A v každých novinách, v televizi, na ulici, na billboardech, všude vidíte jen reklamy. Každou chvíli vidíme nějakou novou, která na nás pak několik týdnů zírá z každé lavičky. Ale opravdu to vlastně tak vadí? Já většinou hodnotím to, jak je reklama designově zpracovaná, jak je originální a jestli by se na ní eventuálně lidi dali nachytat. (Já na reklamy většinou nedám.) No a pokud se lidem líbí, tak proč ji stahovat? Jaká by pak vlastně byla výzdoba světa, když lidem nestačí příroda?